הדרך הבטוחה למשכנתא נוחה

רכישת דירה למגורים או להשקעה? מה עדיף?

Home » מאמרים » רכישת דירה למגורים או להשקעה? מה עדיף?
רכישת דירה למגורים או להשקעה? מה עדיף?

בדורות הקודמים היה מסלול ברור בו לאחר שמוצאים את בן או בת הזוג ומתחתנים, רוכשים דירה ועוברים לגור בה. כך מקימים משפחה , מגדלים שניים , שלושה , חמישה ויותר ילדים, באותה הדירה, מצטמצמים ובמקרים נדירים עוברים לדירה יותר גדולה. בתקופתנו, הדרישות לגודל הדירה ולסנדרט הכללי גדלו ,הרצון להתגורר בדירה אותה רכשנו נשארו.

התשובה לשאלה מה עדיף תלויה בהון העצמי שצברתם ובמיקום מגורים רצוי. אם ההון העצמי מהווה לפחות 25% ומעלה, מעלות הדירה במיקום המעודף עליכם, אז מגורים בדירה משלכם בהחלט אופציה שניתן לשקול ברצינות. במידה וההון העצמי נמוך מ 25% מעלות הדירה במיקום הרצוי , ניתן לשקול את האופציה לרכישת דירה אחת או אפילו שתיים , במיקום בו הדירות זולות יותר. במאמר נפרט את היתרונות והסיבות לרכישת דירה למגורים כמו כן את היתרונות והסיבות לרכישת דירה להשקעה. לאחר הקריאה תדעו באיזה כיוון לפעול.

הסיבות לרכישת דירה למגורים

מהיבט פסיכולוגי, ברור כי לגור בדירה שאתם הבעלים , אין הרגשה טובה יותר , אתם יכולים להתפרע בעיצוב הדירה, לשבור ולבנות קירות במקום שנוח לכם, לרכוש ריהוט לטווח ארוך ולגדל חתול או כלב בלי לבקש רשות מאף אחד אחר.

תשלום בגין מגורים הוא קבוע ומי שקובע אותו זה אתם, אם זה תשלומי משכנתא שאת גובה התשלום החודשי אתם תקבעו בזמן בניית התמהיל בהתאם לתוכניות שלכם , בניגוד לתשלומי שכר דירה אשר בעל הדירה יכול לעלות כל שנה.

במשכנתא לרכישת דירה למגורים צריך להתחשב באפשרות של מעבר לדירה גדולה או קטנה יותר כעבור כחמש או עשר שנים . בניגוד למשכנתא לרכישת דירה להשקעה, אשר נפרט בהמשך.

ללא ספק , רכישת דירה למגורים , מהווה בטחון כלכלי ופסיכולגי בעיקר, אבל לא תמיד קיימת יכולת כלכלית לייישום אפשרות זו, לכן במקום להתפשר על מיקום מגורים, ניתן לרכוש דירה להשקעה שתניב רווח כלכלי ותקדם אותכם לעבר רכישת דירה במיקום שיתאים לכם ובסופו של דבר מגורים בבית חלומותיכם.

הסיבות לרכישת דירה להשקעה

ברכישת דירה להשקעה, יש יתרון של גמישות . למיקום, השכנים , הנוף ,גודל הדירה ומה יש בתוך הדירה יש משקל קטן ביותר אם בכלל ,כל עוד הדירה מתאימה לתקציב והאסטרטגיה של ההשקעה שלכם. מתד שני , כשאתם באים לשכור, התלות במיקום מגורים פוחת, במידת הצורך: עבודה חדשה, מסגרת לימודים לילדים טובה יותר , קירבה להורים. תוכלו להחליף את מקום המגורים בקלות יחסית, כלא תצטרכו למכור את הדירה בה אתם מתגוררים.

תחשבו מספר שנים  קדימה, איפה תרצו לגור בעוד 5 שנים? יתכן ותרצו לעבור לדירה קטנה יותר, אם כך ,יתכן ועדיף לרכוש דירה קטנה ובנתיים לגור בשכירות בדירה גדולה יותר.

תחכו להזדמנות לרכוש דירה קטנה וזולה בפרפריה או באיזורים שעתידים להתפתח, למשל דירת שיכון או דירה  שעתידה להיות בפרוייקט פינוי בינוי, בדירות אלה התשואה השנתית יכולה להגיעה לכ% 6 בשנה. אם יש לכם הון עצמי מספיק, ניתן לשכול לרכוש גם שתי דירות ולקחת משכנתא גדולה יותר , אבל לשנים ספורות , כאשר דמי השכירות מכסים את כל גובה התשלום החודשי של משכנתא. כך לאחר מספר שנים  יהיה לכם נכס או שניים בבעלותכם המלאה או החלקית- עם יתרה כלשהי של משכנתא . בהתחשב בסבירות גבוהה לעליית ערך של הדירה,זאת אומרת – מחירה, תוכלו למכור אותה , לפרוע את יתרת המשכנתא במידה ונשארה ולבדוק אפשרות להתקדם לדירת חלומותיכם במיקום המעודף עליכם!

לתשומת לבכם, התשואה על דירות קטנות וזולות יותר גבוהה יותר מאשר תשואה על דירות גדולות ויקרות.

במשכנתא ברכישת דירה להשקעה ינחו אותנו עקרונות שונים מאשר במשכנתא ברכישת דירה למגורים. אם הדירה מיועדת למכירה ומימוש לאחר מספר שנים בודדות, חשוב לבחור מסלולי משכנתא ללא עמלת פרעון מוקדם, ההחזר החודשי של משכנתא יהיה נמוך או שווה לשכר הדירה החודשי שנקבל בעבור השכרת הנכס, כך בעצם המשכנתא תכוסה על ידי השוכרים וההפרש במחיר שיבצר לאחר מספר שנים.

לא ציינו את החסרונות בכל אחת מהאפשרויות כיוון שחסרון  באחת האפשרויות הוא היתרון של האפשרות השניה. בנוסף, אנחנו אופתימיים ומנסים לראות את היתרונות בעיקר במגוון האפשרויות הקיימות.

לא משנה באיזה מהאפשרויות תבחרו, חשוב לבצע תיכנון פיננסי ולבנות מסלולי משכנתא – תמהיל , בהתאם לצרכים ולמאפיינים שלכם, כך בכל רכישת נכס אשר תבצעו, תהיו מושפעים פחות מהפתעות שיופיעו בהמשך הדרך .

התקשרו אלינו עכשיו לקבלת ייעוץ משכנתאות ופרטים על האפשרויות העומדות בפניכם.

איתי מרדיקס יועץ משכנתאות – 052-6007476
משרד -074-7419441

ניתן לבקר גם בעמוד הפייסבוק שלנו
Facebook.com/MardixFinance

 

תגובות סגורות.