הדרך הבטוחה למשכנתא נוחה

משכון נכס קיים

מה זה משכון נכס קיים?

משכנתא על נכס קיים ("משכנתא לכל מטרה") היא הלוואה שניתן לקבל אותה באמצעות דירה שבבעלותכם ועבור הבנקים נחשבת משכנתא שנייה. במידה ובבעלותכם דירה או נכס נדל"ן אחר, ואתם זקוקים לכסף, ניתן למשכן נכס זה וקבל כנגדו משכנתא. את סכום ההלוואה ניתן לקבל לכל מטרה בין אם זה על מנת לעזור לבן/בת לרכוש נכס, לשיפוצים, לאירוע, נסיעות וכו'.

הסכומים שניתן לקבל מהבנקים הם עד 50% מערך הנכס הממושכן. לדוגמה אם מישהו ממשכן בית ששוויו שני מיליון, הוא יוכל לקבל כנגד משכון זה הלוואה של עד מיליון ש"ח. והיה אם יש כבר משכנתא קיימת על הדירה, ניתן לקבל משכנתא נוספת עד לסכום של 50%, כלומר את ההפרש שישלים ל50% מימון. חשוב לציין שבמצב זה, את המשכנתא השנייה יש לקחת באותו הבנק.

היתרונות של משכון נכס קיים

היתרון המשמעותי של משכנתא לכל מטרה נעוץ  בתנאים הטובים של הלוואה זו ביחס להלוואות אחרות שכן, לבנק יש בטוחה טובה. כמו כן, סכומי הכסף שניתן לקבל במשכנתא לכל מטרה גדולים ביחס להלוואות רגילות. בנוסף, ניתן לפרוס אותה להרבה יותר שנים מהלוואה רגילה ( סדר גודל של 20 שנים), מה שעוזר עם ההחזרים החודשיים שקטנים.

החסרונות של משכון נכס קיים

בניגוד למשכנתא רגילה לטובת רכישת דירה שבו לרוב הכסף מועבר למוכר הדירה, במשכנתא לכל מטרה הכסף מועבר ישירות אליכם ועל כן יש יותר סיכון על הלוואה זו והריביות גבוהות יותר בהתאם. בנוסף, בד"כ הכדאיות היא להלוואות הגבוהות מ100 אש"ח בגלל העלויות שכרוכות בתהליך(הערכת שמאי, רישום משכנתא בטאבו וכו').

 

 

התקשרו אלינו עכשיו לקבלת ייעוץ משכנתאות ופרטים על האפשרויות העומדות בפניכם.

איתי מרדיקס יועץ משכנתאות – 052-6007476
משרד -074-7419441

ניתן לבקר גם בעמוד הפייסבוק שלנו
Facebook.com/MardixFinance